Logo Stroomopwaarts MVS
Zoek

Zakelijk nieuws van Stroomopwaarts

Sociaal ondernemen met Maasland Schoonmaakdiensten

maandag 19 juli 2021
Sociaal ondernemenSociaal werkpactPersoneel nodig

“De een heeft meer geluk dan de ander. Iedereen verdient een plekje in de maatschappij”, vindt Deborah Broos-Klop, mede-eigenaar van Maasland Schoonmaakdiensten. Sociaal ondernemen is voor haar een bewuste keuze. Als waardering ontving het schoonmaakbedrijf het Keurmerk ‘partner in sociaal ondernemen’. “Op dit moment werken er zes mensen bij ons die via Stroomopwaarts gekomen zijn. Daarnaast hebben we hier ook medewerkers via de gemeente Midden-Delfland en onderhouden we contact met Patijnenburg. Het keurmerk bevestigt dat we op de goede weg zijn en dat we ons inzetten voor de mensen om ons heen.”

Lees hieronder verder

 

Onder en buiten kantooruren houden de medewerkers van Maasland Schoonmaakdiensten voornamelijk kantoorpanden schoon. Ze reinigen de kantines, het sanitair en de gemeenschappelijke ruimtes. “Binnen een half jaar zien we meestal wel of iemand bij ons bedrijf past en ondersom. Sommige medewerkers hebben extra begeleiding nodig en werken in een team. Anderen kunnen al snel zelfstandig werken. Schoonmaken is prima geschikt om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt aan het werk te krijgen. Medewerkers die echt gemotiveerd zijn, blijven en krijgen uiteindelijk een vast contract.”

Samen

Betrokkenheid en duurzame inzetbaarheid zijn belangrijke waarden binnen het familiebedrijf. “Wij vinden ‘samen’ belangrijk”, zegt Deborah. “Wij voelen ons betrokken bij onze medewerkers, klanten en omgeving. Onze medewerkers werken in teams, zodat ze het werk kunnen verdelen. Wie geen eigen vervoer heeft, halen we thuis op en brengen we na werktijd weer thuis. We scheiden ons afval, gebruiken zoveel mogelijk duurzame producten en schaften onlangs onze eerste elektrische auto aan. Dit doen we allemaal omdat we het zelf belangrijk vinden. Het werkt alleen als je er zelf achter staat.”

Trots deelt Maasland Schoonmaakdiensten met de buitenwereld dat het bedrijf het keurmerk gekregen heeft. Deborah: “Onze posts op social media leveren leuke reacties op. Bijvoorbeeld van een opdrachtgever die zijn waardering ervoor uitspreekt. Maar dat is niet de reden waarom wij sociaal willen ondernemen. Het is gewoon leuk om met verschillende mensen te werken.”