Welke documenten moet ik toevoegen bij de aanvraag van de uitkering?
Om het recht op een uitkering vast te stellen hebben we van u documenten nodig over uw inkomen, schulden, vermogen en eventuele bezittingen.
De meest voorkomende documenten zijn:
- een geldig legitimatiebewijs (geen rijbewijs)
- de laatste loonstrook of laatste uitkeringsspecificatie
- alimentatiebeschikking
- bankafschriften (alle bladen) van de afgelopen 3 maanden van alle betaal- en spaarrekeningen, ook van de betaal- en spaarrekeningen van uw minderjarige kind(eren)
- bewijzen van schulden
- de laatste huurspecificatie en de huurovereenkomst of eigendomsbewijs van uw koopwoning
Woont uw samen met een partner of een broer of zus?
Dan vraagt u samen een bijstandsuitkering aan. U moet dan voor beide personen de documenten toevoegen.
Om het recht op een uitkering vast te stellen hebben we van u documenten nodig over uw inkomen, schulden, vermogen en eventuele bezittingen.
De meest voorkomende documenten zijn:
een geldig legitimatiebewijs (geen rijbewijs)
de laatste loonstrook of laatste uitkeringsspecificatie
alimentatiebeschikking
bankafschriften (alle bladen) van de afgelopen 3 maanden van alle betaal- en spaarrekeningen, ook van de betaal- en spaarrekeningen van uw minderjarige kind(eren)
bewijzen van schulden
de laatste huurspecificatie en de huurovereenkomst of eigendomsbewijs van uw koopwoning
Woont uw samen met een partner of een broer of zus?
Dan vraagt u samen een bijstandsuitkering aan. U moet dan voor beide personen de documenten toevoegen.