Logo Stroomopwaarts MVS
Zoek

Ik kan één of meerdere rekeningen niet betalen

Kunt u bepaalde rekeningen niet meer betalen?
Wacht dan niet af tot u herinneringen of aanmaningen krijgt.
Kom in actie!

Wacht niet te lang

Veel mensen wachten te lang voordat ze hulp zoeken. Boetes, aanmaningen en incassokosten kunnen ervoor zorgen dat het bedrag snel veel hoger wordt. Dat is zonde. Wacht dus niet te lang en kom in actie. Lukt het u niet zelf? Vraag dan hulp.  Bekijk de video hiernaast.

Bel of mail de organisatie

Neem zelf contact op met de organisatie waar u een betaalachterstand heeft. Zo kunt u boetes en grotere geldproblemen voorkomen. Bel of stuur een mail naar de organisatie waar de rekening openstaat. Op de website www.zelfjeschuldenregelen.nl staan hier veel tips over.

Zelfjeschuldregelen.nl

De website www.zelfjeschuldenregelen.nl is er om mensen met beginnende geldproblemen te helpen een oplossing uit te werken. Er staan voorbeeldbrieven op om betaalregelingen af te spreken. Of tips hoe u een plan maakt om betaalafspraken met uw schuldeisers te maken. En ook hoe u uitrekent hoeveel u per maand kunt afbetalen aan schuldeisers.

Wat kan Stroomopwaarts voor u doen?

Ook bij beginnende schulden kunt u hulp krijgen van Stroomopwaarts. U hoeft niet gelijk een schulregelingstraject in. U kunt bijvoorbeeld de cursus omgaan met geld volgen. Afhankelijk van uw situatie kunnen wij u ook tijdelijk helpen met een budgetcoach of een budgetgesprek. Bekijk hieronder welke hulp er is.

Laptop met geldplannen op het scherm

Geldplannen

De geldplannen geven u handige tips voor uw geldzaken. U vult een aantal vragen in en krijgt gelijk tips. Bijvoorbeeld tips om minder uit te geven. Of tips om uw inkomsten te verhogen. Daarnaast krijgt u inzicht voor als u geld overheeft en hoe u goede keuzes maakt. De geldplannen vult u anoniem in.

Foto administratie met Stroomopwaarts map

Laat geen geld liggen

Vaak heeft u op meer extra geld recht dan u weet. Naast inkomen uit werk of uitkering zijn er ook landelijke toeslagen en fiscale en gemeentelijke tegemoetkomingen. Door dit aan te vragen, heeft u dan meer geld te besteden. U kunt dit zelf uitrekenen via de website van het Nibud.

Sfeerimpressie cursus omgaan met geld

Cursus omgaan met geld

Geldzaken en administratie kunnen best lastig zijn. Daarom geven wij de cursus omgaan met geld. In vier bijeenkomsten leren wij u om anders met uw geld om te gaan.

Twee mensen in gesprek

Budgetgesprek (een gesprek)

Bij het budgetgesprek (dit heet ook budgetadvies) komt u een keer bij ons op gesprek. We kijken samen hoe uw geldproblemen zijn begonnen en welke hulp bij u past. U krijgt tips tijdens het gesprek. Ook kunnen we extra hulp adviseren zoals budgetcoaching of de cursus omgaan met geld.

gesprek

Budgetcoaching (een jaar)

Bij budgetcoaching krijgt u voor een jaar een coach. Samen kijken we hoe u binnen een jaar zelf uw geldzaken kunt regelen. Een schuldhulpverlener van Stroomopwaarts helpt u met uw inkomsten en uitgaven in balans te brengen. We maken samen met u een budgetoverzicht en u krijgt opdrachten mee.

Vrouw heeft administratie op orde

Hulp bij administratie

Heeft u niemand in uw omgeving die kan helpen? In uw gemeente zijn er organisaties waar u naartoe kunt gaan. De hulp van deze organisaties is gratis.

Foto van 2 schuldhulpverleners voor jongeren

Voor jongeren (18 tm 27 jr)

Voor jongeren hebben we een speciaal team met schuldhulpverleners.